2013年3月26日 星期二

冰冷體溫,我思我在




So cold, I know you can’t believe it
好冷,我懂妳不會相信

Sometimes you gotta face the feelin’
有時妳必須面對這樣的感覺

You don’t care if you don’t get up again
妳不會在乎,因為妳不用重新爬起

There’s a thousand things I will not understand
有太多的事情我不暸解

Now you’re dealin’ with the hell I put you through
現在我使妳身處地獄之中

If I had my way I would be right there next to you
但如果可以我想在妳的身邊

There’s certain things in life you cannot change
生命中總有些事情妳無法改變

There’s certain things
總有些事

I hope you know I care
我希望妳知道我在乎



I’ve been alone too many nights
我已經孤獨了許多夜

Too proud to tell you when you’re right
無法低頭承認妳是對的

A little patience would have helped me then
耐心會幫助我

A lot like the break has been the common standard
就如同休息般的準則

All the angels above the earth I prayed
我祈求天上所有天使

Said this message right into her head
把訊息傳遞給她

There’s certain things in life I cannot take
總有些事我無法掌握

And I will wait
我會耐心等待

I hope you know I care
我希望妳知道我在乎



昨天才去看了這部《Warm Bodies》。

非常的好看,很合我這個偽文青的胃口。

不管是裡面的幽默,還是想傳達的思想。

人到底為什麼活著呢?

怎麼樣才能算活著呢?

如果我的心臟不會跳動,但是我可以思考,那麼我的靈魂存在嗎?

雖然電影裡的答案不符合我的需求。

The great power is LOVE.

嘛,畢竟是部愛情喜劇。

喔,對了,歌詞是我自己亂翻的,請各位不要見怪,感謝。

0 comments:

張貼留言